Σφοδρά πυρά της ΔΑΚΕ Δ.Τ. Λέσβου στο προεδρείο της ΑΔΕΔΥ για τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα

By Ιουνίου 22, 2026
Σφοδρά πυρά της ΔΑΚΕ Δ.Τ. Λέσβου στο προεδρείο της ΑΔΕΔΥ για τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα

Ευθεία επίθεση στην πλειοψηφία του προεδρείου του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ εξαπολύει με ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα (Δ.Τ.) Λέσβου. Αφορμή για την έντονη αντίδραση της παράταξης στέκεται η στάση του προεδρείου απέναντι σε καταγγελίες εργαζομένων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης.

Όπως τονίζεται στο κείμενο της ανακοίνωσης, παρά το επίσημο αίτημα της ΔΑΚΕ για σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης και την πρόσκληση εκπροσώπων του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου, το προεδρείο επέλεξε την «εκκωφαντική σιωπή» και την αποσιώπηση του θέματος. Η ΔΑΚΕ κάνει λόγο για ανοχή που ισοδυναμεί με συνενοχή, εγκαλώντας τους συνδικαλιστές της ΑΔΕΔΥ ότι κρύβονται πίσω από δικαιολογίες, και τους καλεί να πάρουν άμεσα και ξεκάθαρα δημόσια θέση για το ζήτημα, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για άλλη μια φορά, η πλειοψηφία του προεδρείου του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ επέλεξε τη σιωπή και την αδράνεια απέναντι σε ένα σοβαρό περιστατικό που αφορά εργαζόμενους στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης.

Παρά το έγγραφο αίτημά μας της 17ης Ιουνίου 2026 για άμεση σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης, προκειμένου να εξεταστεί το περιστατικό και να καθοριστεί η στάση και οι ενέργειες του Ν.Τ. Λέσβου της ΑΔΕΔΥ, το προεδρείο αρνήθηκε ουσιαστικά να ανταποκριθεί στις ευθύνες του.

Ζητήσαμε να κληθεί ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου ή εκπρόσωπος του Συλλόγου, ώστε να ενημερώσει επίσημα το Διοικητικό Συμβούλιο και να ληφθούν αποφάσεις στήριξης των εργαζομένων. Αντί αυτού, επιλέχθηκε η τακτική της αποσιώπησης.

Την ώρα που εργαζόμενοι καταγγέλλουν συμπεριφορές και δηλώσεις, την ώρα που ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου έχει προχωρήσει σε δημόσιες καταγγελίες και εργαζόμενοι έχουν απευθυνθεί ακόμη και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ επιλέγει να παρακολουθεί αμέτοχο.

Οι κατά τα άλλα λαλίστατοι «αγωνιστές» του προεδρείου, που δεν χάνουν ευκαιρία να εμφανίζονται ως υπερασπιστές των εργαζομένων, οφείλουν να εξηγήσουν γιατί τηρούν εκκωφαντική σιωπή όταν οι εργαζόμενοι ζητούν έμπρακτη στήριξη.

Θα συνεχίσουν να ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές; Θα συνεχίσουν να κρύβονται πίσω από δικαιολογίες του τύπου «Τι να κάνουμε, αυτός είναι ο Αντιδήμαρχος»; Ή θα σταθούν επιτέλους στο ύψος του θεσμικού και συνδικαλιστικού τους ρόλου;

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν ανάγκη από σιωπηλούς παρατηρητές ούτε από συνδικαλιστές δύο μέτρων και δύο σταθμών. Έχουν ανάγκη από εκπροσώπους που να υπερασπίζονται έμπρακτα τα δικαιώματά τους, ανεξάρτητα από πρόσωπα, αξιώματα και πολιτικές σκοπιμότητες.

Η ανοχή απέναντι σε συμπεριφορές που προσβάλλουν εργαζόμενους δεν είναι ουδετερότητα. Είναι συνενοχή.

Καλούμε το προεδρείο του Ν.Τ. Λέσβου της ΑΔΕΔΥ να εγκαταλείψει τη στάση σιωπής και να πάρει δημόσια και ξεκάθαρη θέση. Οι εργαζόμενοι απαιτούν απαντήσεις και όχι υπεκφυγές.

Από τη ΔΑΚΕ ΔΤ ΛΕΣΒΟΥ

Rate this item
(0 votes)