Σκληρή απάντηση της ΔΑΚΕ Λέσβου για τις διαδικασίες στην ΑΔΕΔΥ και τους εργαζόμενους στην καθαριότητα

By Ιουνίου 23, 2026
Σκληρή απάντηση της ΔΑΚΕ Λέσβου για τις διαδικασίες στην ΑΔΕΔΥ και τους εργαζόμενους στην καθαριότητα

Νέα κόντρα ξέσπασε στο συνδικαλιστικό τοπίο της Λέσβου, με τη ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα να σηκώνει το γάντι και να απαντά στην πλειοψηφία του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ. Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται ο τρόπος λειτουργίας των οργάνων, αλλά και οι καταγγελίες των εργαζομένων στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης

Η ΔΑΚΕ ξεκαθαρίζει τη θέση της, τονίζοντας ότι κινήθηκε απόλυτα θεσμικά για να προστατεύσει τους εργαζόμενους και αφήνει αιχμές για σκοπιμότητες και καθυστερήσεις από την άλλη πλευρά.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

Η ανακοίνωση της πλειοψηφίας του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ προκαλεί εύλογα ερωτήματα, καθώς αντί να απαντήσει επί των πραγματικών γεγονότων, επιλέγει τη γνωστή τακτική των χαρακτηρισμών και των παραταξιακών επιθέσεων.

Η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Λέσβου λειτούργησε απολύτως θεσμικά και σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Νομαρχιακών Τμημάτων της ΑΔΕΔΥ. Στις 17 Ιουνίου 2026 και ώρα 21:11 κατατέθηκε εγγράφως αίτημα έκτακτης συνεδρίασης, υπογεγραμμένο από τα τρία μέλη της παράταξης, όπως ακριβώς προβλέπεται από τις ισχύουσες διαδικασίες.

Σκοπός του αιτήματος ήταν η άμεση εξέταση των καταγγελιών Συλλόγων - εργαζομένων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης και η ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου από τον Πρόεδρο ή εκπρόσωπο του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου, ώστε το Νομαρχιακό Τμήμα να διαμορφώσει υπεύθυνη και ξεκάθαρη θέση.

Η ανακοίνωση για τη συνεδρίαση κοινοποιήθηκε από το προεδρείο στις 22 Ιουνίου 2026 και ώρα 14:43. Συνεπώς, όσοι σήμερα ισχυρίζονται ότι όλα είχαν ήδη προγραμματιστεί, οφείλουν να εξηγήσουν γιατί δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πριν από την κατάθεση του αιτήματος της ΔΑΚΕ.

Είναι τουλάχιστον παράδοξο οι αυτοαποκαλούμενες «προοδευτικές, ανεξάρτητες και αυτόνομες κινήσεις» να ενοχλούνται από την εφαρμογή του Κανονισμού και από την απαίτηση για άμεση σύγκληση των οργάνων όταν τίθενται σοβαρά ζητήματα που αφορούν εργαζόμενους. Ακόμη πιο παράδοξο είναι να επιχειρούν να μετατρέψουν ένα ζήτημα υπεράσπισης εργαζομένων σε πεδίο παραταξιακής αντιπαράθεσης.

Η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Λέσβου δεν λειτουργεί με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης ούτε με όρους κομματικής σκοπιμότητας. Λειτουργεί θεσμικά, καταθέτει προτάσεις, ενεργοποιεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες και απαιτεί από τα συνδικαλιστικά όργανα να ανταποκρίνονται στον ρόλο τους όταν οι εργαζόμενοι ζητούν στήριξη.

Οι προσωπικές επιθέσεις και οι αναφορές σε εκλογικά αποτελέσματα δεν απαντούν στο βασικό ερώτημα: γιατί χρειάστηκε η θεσμική πρωτοβουλία της ΔΑΚΕ για να κινητοποιηθεί το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ;

Για εμάς το ζήτημα δεν ήταν και δεν είναι παραταξιακό. Είναι βαθιά συνδικαλιστικό και αφορά την έμπρακτη υπεράσπιση των εργαζομένων. Αυτό επιβάλλει ο θεσμικός μας ρόλος και αυτό θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε με συνέπεια και υπευθυνότητα.

Rate this item
(0 votes)